Mobitel’s cookie- og privatlivspolitik – cookiebrug i overensstemmelse med Datatilsynet og GDPR

Sidst opdateret 1.05.2020

Sådan behandler vi dine personlig data

Vores privatlivspolitik handler om, hvordan Mobitel og deres medarbejdere behandler personoplysninger. Det omhandler hvorledes vi indsamler de data, man afgiver eller efterlader sig, når du har været i kontakt med nogle af de services vi har.

Det værende via websites, sociale medier, teleløsning, MDM løsning, medarbejderløsning o.l. Vi er med andre ord ansvarlig for de personoplysninger, som indsamles via de services vi tilbyder.

  1. Hvordan indsamler Mobitel dine personoplysninger?
  2. Hvordan indhenter og behandler vi dine oplysninger og hvorfor?
  3. Hvordan fungere et samtykke hos Mobitel?
  4. Sletning af data – Hvornår gør vi det?
  5. Hvordan sikrer vi dine data?
  6. Dine rettigheder
  7. Ændring af dine persondata
  8. Kontakt til Mobitel, angående data og privatliv

1 - Hvordan indsamler Mobitel dine personoplysninger?

Mobitel er udelukkende en B2B forhandler, som indsamler virksomhedsoplysninger, så som CVR nummer, virksomhedsadresser, postnummer/by mv.

Derudover indsamler og opbevarer vi de oplysninger, som enten virksomhederne, eller du som bruger har givet os i forbindelse med brug af vores services. Det omhandler bl.a. informationer til brug af vores teleløsning (App + hjemmeside/selvbetjening), informationer til vores mobile device management løsninger, samt kontaktinfo via mail til support. Denne data indeholder som udgangspunkt navn, telefonnummer og mailadresse. Alle data opbevares udelukkende, da det har et teknisk funktionsbehov i vores løsninger.

2 - Hvordan indhenter og behandler vi dine oplysninger og hvorfor?

Vi indhenter og behandler data af flere årsager. Data indsamles på anmodning til virksomheden, enten digitalt, mail, IT integration eller telefonisk.

Apps, selvbetjening og konfiguration/MDM

Vores indsamling af data handler om funktionalitet, og de indsamlede data, der anvendes, har det formål at give adgang til tjenester, som selvbetjening, app eller konfiguration.

Nyhedsbreve

Indsamlet data til nyhedsbrev eller afgivelse af data med henblik på at blive kontaktet, er de eneste ikke tekniske årsager til behandling af data.

Ordrebestilling og support

I forbindelse med bestillinger, kan vi have et legitimt grundlag for at behandle personoplysninger. Informationerne anvendes i forbindelse med leveringer, oprettelser, ændringer eller bekræftelser på udført arbejde.

Fakturering

Som et led i vores vision om at gøre erhvervstelefoni enkelt, anvender vi data til at skabe overblik over regninger og regningsforhold. Data anvendes kun til at orienterer om, hvilke produkter virksomheden anvender, og hvilke medarbejdere som har adgang til tjenester.

Telefonidata/Trafik

Informationer om A- og B-nummer, pris, dato, varighed og tidspunkt for opkald m.m. genereres og behandles automatisk ved levering af telefoni. Behandlingen af disse data foregår legitimt, og denne data er reguleret af Teleloven. Formålet er udelukkende til, for at kunne levere telekommunikation og internetadgang.

Der ligger obligatorisk nummeroplysning med offentlige myndigheder, eks. 118, men dette kan specificeres til ikke at fremgå.

Teledata registreres og gemmes i et år, i overensstemmelse med logningsbekendtgørelsen.

3 - Hvordan fungerer samtykke hos Mobitel

Hvis du anvender vores hjemmeside, kan vi i nogle tilfælde indsamle og behandle dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke. Det anvendes f.eks. ved fremsendelse af nyhedsbreve.

Samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage, enten ved at afmelde sig nyhedsbrevet, eller kontakte Mobitel via kontakt@mobitel.dk.

4 - Sletning af data – Hvornår gør vi det?

Sletning af data i teleløsninger

Vi opbevarer kun personoplysninger, så længe det er nødvendig i forhold til ovennævnte formål.

Personoplysninger beholder vi så længe du har en aktiv brugerprofil på vores platforme, og i en periode som regnes som resten af det år, efter du har slettet din brugerprofil og yderligere 5 år, efter du sidst havde en aktiv brugerprofil hos os.

Af samme årsag kan du komme ud for, at hvis du på et senere tidspunkt bliver kunde hos os igen, at vi beder dig om dine oplysninger igen.

Sletning af data i MDM løsninger

Persondata opbevares kun i forbindelse med at der er behov for at tilgå tjenester og konfigurationer. Hvis man som medarbejder stopper i en virksomhed, skal virksomheden anmode om at brugeren nedlægges i MDM systemet, og brugerens data slettes øjeblikkeligt.

Hvis virksomheden opsiger sit MDM produkt hos Mobitel, vil adgangen til data blive lukket ned, og slettet efter 60 dage. Data opbevares i Tyskland, Frankfurt, og det tekniske system er GDPR compliant.

Sletning af data i Supporthåndtering

Persondata som navn, mail og telefonnummer anvendes i forbindelse med kontaktinformationer i supportøjemed. Ved supportaftalens opsigelse, opbevares data i 5 år til dokumentation.

5 – Hvordan sikrer vi dine data?

Både hos Mobitel og vores samarbejdspartnere har vi implementeret et passende niveau af tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Dette for at sikre en høj kvalitet i behandlingen af dine data.

6 - Dine rettigheder

Du kan altid få at vide hvilke personoplysninger vi har indsamlet om dig, via din arbejdsgivers løsninger hos Mobitel.

I vores teleløsning kan der logges på vores selvbetjening, hvor der også kan rettes/tilpasses oplysninger, og det samme gør sig gældende for en MDM løsning, hvor der kan logges ind som administrator i virksomheden.

Ønsker du at tilbagekalde samtykke til at anvende eks. din mailadresse og telefonnummer, vil dette betyde, at vi ikke kan levere tjenester til dig.

Du kan, hvis ønsket, klage over vores behandling af dine personoplysninger. Det kan ske via:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Telefon 33 19 32 00
E-mail dt@datatilsynet.dk

7 - Ændring af dine persondata

Skulle der komme væsentlige ændringer i lovgivningen, eller ændringer i tekniske løsninger og services, som kræver ændrede privatlivspolitikker, forholder vi os retten til at ændre denne privatlivspolitik. Du vil altid have adgang til den aktuelle privatlivspolitik via vores hjemmeside www.mobitel.dk, og vi anbefaler at man altid holder sig løbende opdateret.

Kontakt vedr. data og privatliv

Du er altid velkommen til at kontakt Mobitel angående dette.

Mobitel A/S
Stærmosegårdsvej 12
5230 Odense M

Telefon 70 20 34 54
E-mail kontakt@mobitel.dk

Version, maj 2020.